Heeft u (hulp)vragen?

Basmallah

vragen, antwoorden, begeleiding, sociaal contact & steun…

We hebben allemaal behoefte aan antwoorden. Moslims zijn betekend: “een leven lang leren”!

Vaak zitten bekeerlingen met vragen over hoe ze de Islam beter kunnen praktiseren. Soms komen zij er niet zelf uit en is het hebben van een moslimbuddy essentieel, maar voor hen die zo iemand niet hebben zijn er andere manieren waarop men antwoorden kan krijgen op vragen.

Allereerst is het noodzakelijk om erachter te komen of uw vraag al is beantwoord op islamitische vraag & antwoord websites. Websites met een uitgebreide vraagbak zijn onder andere Al-Yaqeen.com. Zoek op deze website naar uw steekwoord, en de kans dat u een antwoord zult vinden op uw (religieuze) vraag is groot. Een alternatief (in het Engels) is de welbekende islamitische website IslamQA.com.

Wanneer de bovenstaande mogelijkheden geen soelaas bieden, kunt u ons overzicht raadplegen van islamitische websites. Hier treft u een lijst van Nederlandstalige islamitische websites, gerangschikt aan de hand van categorieën.

Wilt u begeleiding bij het moslim worden? (interesse)

• Dien uw verzoek in bij het team van Waarom Islam.
  • Bent u geïnteresseerd in de Islam en wilt u een (vrijblijvende) afspraak maken met een vrijwilliger? Weet u al zeker dat u moslim wilt worden en rest u slechts het afleggen van de geloofsgetuigenis? Neem dan in beide gevallen (zo snel mogelijk) contact met team Al-Yaqeen op door een e-mail te sturen naar: interesse-islam@as-soennah.nl.
  • Tot slot kunt u voor begeleiding aankloppen bij het team van IkWilMoslimWorden.nl (begeleidersnetwerk door heel Nederland en België)

Wilt u religieuze vragen stellen?

Bent u op zoek naar begeleiding?

• Zoekt u begeleiding? (Waarom Islam) (M/V)
  • Islam Coaching Netherlands (M/V) geven gratis coaching/trainingen aan bekeerlingen. Ze kunnen je bijstaan per email en telefoon of zelfs face to face op een openbare plek naar keuze. Stuur ze hiervoor eerst een email. U kunt begeleiding aanvragen voor het praktiseren. Ook willen zij tussen u en uw familieleden bemiddelen wanneer zij tegen uw keuze zijn geweest om de Islam te omarmen.
  • U kunt vanaf nu ook begeleiding aanvragen bij het team van Hisaab.nl.

Trouwplannen? Bent u op zoek naar een broeder of zuster?

Indien u trouwplannen heeft en op zoek bent naar een partner adviseren we u expliciet om geen contact met ons op te nemen. Onze projecten zijn niet gericht op dit vlak; om eventuele problemen te voorkomen raden we u aan om onze artikelen tot u te nemen over tips en adviezen voor bekeerlingen en zusters. Neemt u ook een kijkje op onze blog.

Bent u op zoek naar een huwelijkspartner? Neem dan een kijkje bij partner Hisaab. Hisaab is opgericht voor de oemma in Nederland met als doel om individuele en specifieke kwesties van de moslims op te lossen.  In Nederland is er een schrijnend tekort aan een kwalitatieve en betrouwbare instantie die vraag en aanbod aangaande nikah zo effectief mogelijk op elkaar kan afstemmen. Er zijn verschillende broeders en zusters (tezamen met hun familieleden) opzoek naar een geschikte partner om de Tevredenheid van Allah de Verhevene te verdienen. Zo merken wij ook dat ouders in toenemende mate moeite ondervinden om een geschikte partner voor hun kind(eren) te vinden. Verschillende redenen kunnen er aan ten grondslag liggen, waardoor een geschikte huwelijkspartner telkens uitblijft.

Zusters

Broeders

Bekeerlingendagen

• Verscheidene islamitische organisaties in Nederland organiseren bekeerlingendagen. Stichting Bekeerling houdt verspreid over het land Bekeerlingendagen.

Moskeeën

Verspreid over het hele land treft u moskeeën waar u in enkele gevallen ook terecht kunt voor uw vragen of verzoeken. Wel is het belangrijk om hierbij te melden dat niet alle moskeegangers of bestuursleden bereid zijn om anderen bij te staan; in dit geval willen we ons alvast excuseren en verwijzen naar andere mogelijkheden op deze website.

Nog geen antwoord gevonden op uw vragen?  Neem dan contact met ons op. Wij gaan dan proberen om u verder te helpen.